Hva vil du bli når du blir stor?

…det store spørsmålet som ikke gir annet enn hodepine

I skolesammenheng har jeg aldri likt å verken skrive eller snakke. Hver gang muligheten for å løse en oppgave visuelt er der, går jeg alltid for det. Jeg liker ikke å jobbe innenfor linjer, å måtte passe opp for skrivefeil og misforståelser. Det er ingen regler innenfor foto, design og illustrasjon. Det er selvfølgelig ting man bør gjøre og ikke, men ingen kan si at noe er feil, for det er ikke noe rett og galt. En tekst er bare svart på hvitt og det gir meg sjeldent mye. Jeg liker farger, motiver og følelser. Det er absolutt ikke uten grunn at man sier «et bilde sier mer enn tusen ord».

Så, hvorfor studerer jeg digital markedsføring?

Markedsføring er mye mer enn bare tabeller og strategier, det er noe alle burde kunne. Som jeg skrev i et tidligere innlegg «vi markedsfører ikke lenger bare bedriften vår, men vi markedsfører oss selv». Førsteinntrykket av en person er oftere gjennom sosiale medier enn i egen person, som gjør markedsføring veldig relevant for enhver enkeltperson. Sett bort i fra det er det synes jeg det er gøy med reklame og holdningskampanjer hvor jeg kan jobbe visuelt, og det er vanskelig å lage en virkningsfull reklame eller kampanje om man ikke vet hvordan den skal nå ut.

Drømmejobben er altså der jeg kan være kreativ og jobbe med andre mennesker. Inkluderer det reising klager jeg heller ikke. Det kan godt hende det er helt annerledes om et år, men det har jeg ikke tid til å tenke på nå.

En ting vet jeg, etter 4 år i restaurantbransjen er jeg i hvert fall sikker på at drømmejobben min har stengt på julaften og 17. mai.

lol


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *